DJ Lil’ Tal: Real Juke

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La aparición de “Juke Tracks”, de largo uno de los mejores EPs del año, ha vuelto a hidratar el interés en el material y escueta carrera (si la comparamos con la de otros astros del Chicago más sucio y desbocado a partir de la segunda mitad de los 90) de DJ Lil’ Tal, un infravalorado activo de la extensa nómina de sellos como Dance Mania y que en su día comenzó a producir compartiendo estudio con el cuarteto Traxmen.

Fue el pasado Marzo cuando Rockin’ House (sello fundado en la ciudad del viento por Rodney Bakerr) puso en circulación la colección de composiciones primitivas del productor, una manera de re-descubrir a una figura pasada por alto en la cronología del transcurso estilístico del House al Ghetto y del Ghetto al Juke.

Además de concedernos unos minutos, el veterano nos regala dos poderosas y genuinas sesiones que completan nuestra nueva edición de la serie Concepto MIX y muestran las dos vertientes genéricas que Lil’ Tal suele explotar en sus apariciones como DJ.

¿Cómo y cuándo empieza tu relación con la música? ¿En qué momento empiezas a producir?

Conocí la música a una edad muy temprana; aprendí a mezclar a los 9 años. Tardé unas 4 o 6 horas en aprender lo básico para mezclar canciones: entender los breaks, contar los beats en las barras y cuánto duraban. Empecé a jugar con drum machines en torno a los 10 con mi vecino Terrence Woodard, que tenía una Boss DR-110 y yo la tocaba un poco, pero nada del otro mundo. Él creó un par de tracks y los planchó en vinilo. Pero mi momento aún no había llegado. LOL

¿Qué herramientas utilizas para producir tus tracks? ¿Son las mismas que empleabas en el 95 para componer tus épicas contribuciones al catálogo de Dance Mania?

Uso varias cosas diferentes: Las MPC 2000 & 3000, FL STUDIO, SONY ACID, SOUND FORGE y Paul Johnson me está dando clases de Reaper con Guru (es un programa cojonudo) y Reason.

Allá por el 95 usaba algo totalmente distinto: el Casio RZ1, una de mis drum machines favoritas, con ese segundo sample 2.5 súper básico. También usaba la Roland R 70, otra máquina buenísima con sonidos brutales. El sampler Akai SO1, Roland MS -1, Boss 600, Roland TR-707, 808, 909. ¡Uf!, Hay unos cuantos más pero no puedo recordarlos todos ahora mismo. La tecnología ha cambiado así que intento adaptarme un poco con el tiempo, aunque soy un gran friki de lo analógico, así que permanezco fiel a mis raíces. HAHAHAHAHA

Sigamos en 1995, ¿recuerdas cómo surgió el contacto con el sello alemán Virtual Recordings para editar vuestro clásico “Trax 4 Da Women”, con los remixes de Ian Pooley y Slaughterhouse? Eran unos tiempos muy distintos, en los que la comunicación con Europa debía ser muy distinta, ya que no existía internet como ahora…En aquel momento, ¿teníais en Chicago conocimiento del feedback que vuestra música estaba causando en Europa y el resto del mundo?

Tío no tenía ni idea del impacto que tenía mi música. En cuanto a mi contacto con Virtual Recordings, ví de casualidad el número de fax en el almacén de Ray Barney, porque algunos podíamos ir y ver las novedades del sello y por curiosidad… Me alegró ver el fax del contrato de re-licencia porque mi disco sólo llevaba en el mercado 4 meses. Me ofrecieron un buen avance y reparto de derechos, pero nunca recibí ni un cheque de derechos de autor. Me jodió, evidentemente.

Me encantaron los remixes que hicieron Ian y Slaughterhouse, hicieron muy buen trabajo pero nunca he tenido contacto con ellos. Me hubiera gustado tener contacto, mantenerlo y entablar una buena amistad con ellos.

En un par de ocasiones colaboraste con el consorcio Traxmen… ¿Cómo era el proceso para crear los tracks entre todos en el estudio? ¿Qué hacía cada uno? ¿Quién puso la voz en el ya mencionado anthem “Trax 4 Da Women”?

Esta es la historia: los Traxmen de Chicago son un grupo de DJ y productores que son PAUL JOHNSON, ROBERT ARMANI, ERIC MARTIN, DREW SKY, MICHAEL AIRHART, todos ellos miembros originales. Luego el grupo eligió a dos miembros más: DJ Gantman  y yo. Fuimos la primera ronda de los últimos miembros que se unirían al grupo…  Así que cuando publiqué mi primer EP Paul me dijo que usara el nombre para que a los DJs les causara curiosidad y escucharan mi disco antes que otros. Paul me ayudó  a producirlo y me dio consejos para construir los arreglos de mis canciones porque yo estaba aprendiendo a usar el equipo a la vez que creaba el EP. Gantman es la voz de “Trax 4 da women”.

Gant y yo obtuvimos la idea original de un DJ amigo nuestro que se llama Tydell aka DJ Ty, que era uno de los DJS con los que la liábamos en las Project parties de antes. No grabamos todos juntos con frecuencia porque nos gusta sorprendernos cuando terminamos un proyecto. ¡Todos mis tracks están producidos por mi! Pero hacemos sesiones juntos de vez en cuando: acabo de perderme 3 sesiones con Paul y Eric la semana pasada. Estaban trabajando en material nuevo para el próximo EP del grupo Chicago Traxmen, LOL me cabreé porque no me llamaron HAHAHAHHAHA.

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Echando un vistazo a tus releases, desde 1996 hasta prácticamente la actualidad no he podido encontrar nada publicado… ¿Dejaste de producir por un tiempo, o nunca has parado desde entonces?

Me he tomado algún descanso de vez en cuando pero nunca he parado de pinchar o producir. Algún sello me ha propuesto proyectos pero o lo reservaron durante años o nunca lo publicaron; aunque me pagaron por mi trabajo. Me jode que se lo guarden o no lleguen a publicarlo, porque mi nombre permanecía oculto a los fans como si no hubiera estado trabajando, pero sí publiqué proyectos para el sello de Chrissy Murderbot y Rockin House Records. Durante todo este tiempo he hecho más de 20 mixtapes.

Hablemos de tu reciente release en Rockin’ House records, otro sello mítico que vuelve a la actividad después de más de una década… ¿Cómo y cuándo conoces a Rodney Bakerr? ¿Cómo surge la idea de publicar en su sello?

Conocí a Rodney Bakerr a través de un amigo en común: quería saber qué sería lo siguiente en triunfar y acabó en la tienda de un amigo mío. Le preguntó a él pero no tenía un catálogo, así que nos presentó y Rodney y yo hablamos durante un tiempo para conocernos mejor y saber más de mí. Más tarde consiguió los derechos de un mix de Juke que yo tenía en circulación y acabó comprando algunos de los tracks. Ese proyecto fue una locura porque Rodney tuvo las canciones desde 2006 y las mantuvo hasta que llegó el momento adecuado para publicar el proyecto.

Según él, los tracks están grabados en 2006, ¿por qué han tardado tanto en publicarse?

Creo que simplemente fue una estrategia para lanzarlos en el momento adecuado. Al principio me molestó que tuviera tanta música mía y no la publicara, llegué a pensar que podría haber publicado esos tracks a través de otro pero Rodney no pudo escoger mejor momento para hacerlo: el Ghetto House estaba empezando a volver. El estilo de los tracks es más bien Ghetto House con un aire Juke. Además en ese preciso momento también estaba reviviendo el mejor sello que ha habido de Ghetto House: Dance Mania Records.

Los tracks que encontramos en tu cuenta de Soundcloud siguen los patrones del House más clásico… ¿Sigues produciendo Juke en la actualidad?

Sigo haciendo Juke pero no invierto mucho tiempo porque es fácil de crear, así que lo hago por encargo o para mis mixes. Me encanta el Juke y el Ghetto House, pero también me gusta la producción creativa así que ahora hago más Jack tracks, disco dubs o vocal house. Pero no me malinterpretes, si un sello me pide un EP Juke o un remix de Juke te aseguro que ese proyecto lo petará cuando esté acabado. LOL

¿Cómo ves la euforia por el sonido de Chicago (tanto en Juke/Footwork como en la revalorización del Ghetto House) que hay actualmente en prácticamente todo el mundo?

No tengo mucho interés en el nuevo estilo de Footwork pero lo respaldo 100% porque pertenece a una era a la que he pertenecido y muchos de los DJS que crearon el sonido son buenos amigos míos. Además es un movimiento que empezó en Chicago así que lo apoyo hasta el final. No me malinterpretes: me gustan muchos tracks de Footwork (muchos de los primeros y algunos de los nuevos). ¡Y por supuesto amo el Juke y el Ghetto House porque hacen que las chicas muevan el culo! Pero ante todo amo y apoyo los 3 movimientos.

¿Pinchas también en battles de Footwork? ¿Te sientes ligado a esa cultura?

No toco en batallas de Footwork porque no es lo mío, pero me gusta verlas. Me siento unido a la cultura porque como ya he dicho antes, pertenezco a ese género y era. Produzco tracks de Footwork de vez en cuando, pero es un género más joven en cuanto a DJS y productores. Me gusta la cultura y quiero ver a esos chavales entrar en el juego.

¿Te dedicas exclusivamente a la música? ¿Cómo te ganas la vida?

Me gano la vida con la música, ya sea pinchando o produciendo. Creo que no he tenido un trabajo desde hace 17 años HAHAHAHA. No, en serio, esto es mi sustento. Amo lo que hago así que me esfuerzo al máximo para mantenerme a mí y mi familia.

¿Qué podemos escuchar en una actuación en directo de DJ Lil Tal? ¿Qué disco o track es el que nunca falta en tu maleta?

Son demasiados, peor supongo que depende del estilo que esté tocando así que os hago un resumen: Si estoy tocando Ghetto House/Juke/Booty House: el tema de mi primito DJ GANTMAN – JUKE DAT (juke) … DJ DEEON – LET ME BANG (booty house)… MI TEMA – TRAX 4 DA WOMEN (ghetto house).

Mi selección Jack Track tendría: … JIMMY EDGAR – STRIKE & DEMUIR – LOS NUNS & CHOCOLATTES (j paul getto remix).

En la categría Disco Dub elegiría: …  PAUL JOHNSON - GET GET DOWN (dance floor dub) & SWING KINGS – BOLD ASS BRASS (the unreleased paul johnson edit).

Cuando toco Vocal House tengo que poner I GOTTA PLAY CE CE PENISTON SERCHIN’ O MY BOO…

¿Cuáles son tus planes de futuro? ¿Algún otro release en camino?

Mis planes son seguir partiéndola todo lo que pueda y hacer a las chicas moverse y a los chicos arrimarse a ellas en las fiestas; viajar a todos los países que pueda…

En cuanto a nuevos releases: tengo muchos proyectos con mi buen amigo y mentor Paul Jonson, bajo el alias “The Doobie Bruthas”; los proyectos de Chicago Traxmen y también mis proyectos en solitario, que incluirán el 20 aniversario de mi primer release Trax 4 da women con al menos 3 nuevos remixes con Gantman en los vocales (que están en la versión original).

Así que echad un ojo a lo nuevo de Dance Mania Records, Ghetto Supreme y ¡un nuevo sello que crearemos Paul Johnson y yo!

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How and when did you come into music? When did you decide to start producing?

I CAME INTO MUSIC AT AN EARLY AGE… I LEARNED HOW TO DJ AT THE AGE OF 9. IT TOOK ME ABOUT 4 – 6 HOURS TO LEARN HOW TO DO THE BASICS OF MIXING RECORDS TOGETHER, U KNOW LEARNIG BREAKS, HOW TO COUNT THE BEATS IN THE BARS & HOW LONG THEY ARE. I STARTED PLAYING AROUND WITH DRUM MACHINES AROUND THE AGE OF 10, WITH MY NEGHIBOR TERRENCE WOODARD. HE HAD A BOSS DR-110, SO I USED TO MESS AROUND ON IT A LIL BIT NOTHING MAJOR. BUT HE MADE A COUPLE OF TRACKS WITH IT & HAD IT PRESSED. BUT IT WASN’T MY TIME YET, LOL!!!!

Which tools do you use to produce your tracks? Are the same ones you used back in 95 to create your epic Dance Mania contributions?

I USE A COUPLE OF DIFFERENT THINGS… I USE THE MPC 2000 & 3000, FL STUDIO, SONY ACID, SOUND FORGE, AND PAUL JOHNSON IS GIVING ME LESSONS IN REAPER WITH GURU (it’s a pretty dope ass program) &REASONS.

NOW BACK IN 95 I WAS USING SUMMIN TOTALLY DIFFERENT. I WAS USING THE CASIO RZ1 THATS 1 OF MY FAVORITE DRUM MACHINES WITH THAT LOW BUDGET ASS 2.5 SECOND SAMPLER BASIC AS HELL, LMAO. I ALSO USED THE ROLAND R 70, ANOTHER DOPE MACHINE WITH KILLER SOUNDS. THE AKAI SO1 SAMPLER, ROLAND MS -1, BOSS 660, ROLAND TR-707,727, 808, 909. WHEEEEWWWW IT’S A FEW MORE BUT I CAN’T THINK OF THEM ALL RIGHT NOW. BUT TECHNOLOGY HAS CHANGE SO I TRY TO CHANGE WITH TIME A LIL BIT, BUT I’M A BIG ANOLOG FREAK. SO I STICK TO MY ROOTS ALOT. HAHAHAHA!!!

Let’s continue in 1995, do you remember how was the contact with the Deutsch label Virtual Recordings to edit your “Trax 4 Da Women” classic, including Ian Pooley and Slaughterhouse remixes? It was  very different times, where the communications with Europe were very different, because there was no internet as now… Did you have knowledge in Chicago of the feedback that your music was causing in Europe?

MAN BRO I HAD NO IDEA MY MUSIC HAD SUCH AN IMPACT. AS FAR AS MY CONTACT WITH VIRTUAL RECORDINGS, I HAPPEN TO STUMBLE ACROSS THE FAX ON THE FAX MACHINE AT RAY BARNEY’S WAREHOUSE, BECAUSE SOME OF US WAS ALLOWED TO GO LOOK AT IT JUST TO SEE WHAT WAS NEW COMING OUT ON THE LABEL & JUST TO BE NOSY, (giggle). I WAS HAPPY TO SEE THE RE-LICENSE CONTRACT FAX BECAUSE MY RECORD HAD ONLY BEEN OUT FOR ONLY ABOUT 4 MONTHS. THEY OFFERED A NICE ADVANCE & ROYALTY SPLIT, BUT I NEVER RECIEVED NOT 1 ROYALTY CHECK FROM THEM. SO OF COURSED THAT PISSED ME OFF.

I LOVED THE REMIXES THAT IAN & SLAUGHTERHOUSE DID, VERY NICE WORK THEY DID, BUT I NEVER HAD ANY COMMUNICATION WITH THEM. I WISH I DID BECAUSE I WOULD HAVE KEPT THE CONTACT STRONG & BUILD A STRONG RELATIONSHIP WITH THEM.

You collaborated with the Traxmen consortium a couple of times… How was the process to make tracks all together in the studio? What did each one do? Who put his voice on the mentioned anthem “Trax 4 Da Women”?

WELL THE STORY GOES LIKE THIS. THE CHICAGO TRAXMEN IS A GROUP OF DJ’S & PRODUCERS WHO ARE PAUL JOHNSON, ROBERT ARMANI, ERIC MARTIN, DREW SKY, MICHAEL AIRHART ALL WHICH ARE ORIGINAL MEMBERS. THEN THE GROUP PICKED UP 2 MORE MEMBERS WHICH WAS ME & DJ GANTMAN. WE WHERE MORE LIKE FIRT ROUND DRAFT PICK OF THE LAST MEMBERS TO JOIN THE TEAM… SO WHEN I RELEASED MY FIRST EP PAUL SAID USE THE NAME SO IT CAN HELP DJ’S PICK MY RECORD OFF THE SHELVES QUICKER & CHECK IT OUT. PAUL HELPED ME WITH PRODUCING IT AS FAR AS GIVING ME TIPS ON HOW TO CONSTRUCT SOME OF THE ARRANGEMENTS TO MY SONGS BECAUSE I WAS JUST LEARNING THE EQUIPMENT WHILE PUTTING MY EP TOGETHER. GANTMAN IS THE VOICE ON “TRAX 4 DA WOMEN”. ME & GANT GOT THE ORIGINAL CONCEPT FROM A DJ FRIEND OF OURS NAME TYDELL A.K.A. DJ TY WHO WAS 1 OF THE DJ’S WE USE TO KICK IT WITH AT THE PROJECT PARTIES BACK IN THE DAYS. IT’S NOT OFTEN WE ALL RECORD TOGETHER CAUSE WE LIKE TO BE SURPRISED WHEN WE HAVE A PROJECT COMPLETED. ALL MY TRAX ARE PRODUCED BY ME ALL OF THEM!!!! BUT WE DO HAVE SESSION HERE & THERE TOGETHER, LIKE I JUST MISSED OUT ON 3 SESSIONS WITH PAUL & ERIC LAST WEEK THEY WERE WORKING ON NEW MATERIAL FOR  THE UPCOMING CHICAGO TRAXMEN GROUP EP, LOL DAMN I WAS UPSET CAUSE THEM JERKS DIDN’T CALL ME, HAHAHAHA.

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Looking to your releases, from ’96 to 2011 practically I couldn’t find any official release… Did you had a break of making music for a while, or you never stopped since then?

I KINDA TOOK A LIL BREAK HERE & THERE, BUT NEVER STOP DJING OR PRODUCING. I HAD PROJECTS THAT LABELS BROUGHT BUT THE LABELS EITHER HELD THE PROJECT FOR YEARS OR NEVER RELEASED IT, BUT I GOT PAID FOR MY WORK JUST UPSET THAT IT WAS HELD OR NEVER RELEASED, BECAUSE IT KEPT MY NAME HIDDEN FROM THE FANS AS IF I WASN’T DOING ANY WORK. BUT I DID RELEASE PROJECTS FOR CHRISSY MURDERBOT LABEL & ROCKIN HOUSE RECORDS. DURING THIS TIME THO I DID WELL OVER 20 MIXTAPE PROJECTS.

Let’s talk about your recent Rockin’ House Records release, another legendary label that came back after more than a decade… How and when did you know Rodney Bakerr? How came the idea of releasing in his label?

I MET RODNEY BAKERR THRU A MUTUAL FRIEND AT THE TIME. HE WAS SEARCHING FOR THE NEXT HOT THING WHEN HE CAME INTO A FRIEND OF MINES RECORD SHOP. HE APPROACHED HIM FIRST, BUT HE DIDN’T REALLY HAVE A CATALOG AT THAT TIME. SO HE WALKED RODNEY OVER TO ME & INTRODUCED US. ME & RODNEY CHIT CHATTED FOR A WHILE TO GET A FEEL OF EACH OTHER & TO LEARN MORE ABOUT ME. HE LATER BROUGHT THE RIGHTS TO A JUKE MIX CD I HAD CIRCULATING, WHICH LATER LED TO HIM BUYING TRACKS FROM THE MIX CD.

THAT PROJECT WAS REAL CRAZY CUZ RODNEY BROUGHT THEM TRACKS BACK IN 2006 AND SAT ON THEM UNTIL THE TIME WAS RIGHT TO RELEASE THE PROJECT.

According to Bakerr, the tracks were recorded in 2006, why has it taken so long to be released?

I THINK HE WAS JUST STRATEGICALLY WAITING FOR THE RIGHT TIME TO RELEASE THE MUSIC. AT FIRST I WAS LIKE DAMN, HE BROUGHT SO MUCH MUSIC FROM ME & SITTING ON IT… I COULD HAVE PUT THEM TRACKS OUT WITH SOMEONE ELSE! BUT RODNEY BAKERR COULDN’T PICK A BETTER TIME TO RELEASE THE TUNES. PERFECT TIMING, GHETTO HOUSE WAS AT THE BEGINNING STAGE OF IT’S COMEBACK. THE STYLE OF THE TRACKS IS MORE GHETTO HOUSE WITH A JUKE STYLE TO THEM. ALSO AT THE TIME THE BIGGEST GHETTO HOUSE LABEL OF ALL TIME WAS ALSO MAKING IT’S COMEBACK IN THE GAME “DANCE MANIA RECORDS”

The tracks we  find in your Soundcloud follow most classical House patterns… Are you still producing Juke nowadays?

I’M ALWAYS DOING JUKE I JUST DON’T REALLY SPEND TO MUCH TIME ON IT CUZ IT’S THAT EASY TO MAKE. SO I DO IT MORE FOR MY MIX CD’S OR ON DEMAND FOR A LABEL. I LOVE JUKE & GHETTO HOUSE TO DEATH. BUT I LIKE CREATIVE PRODUCTION SO I NOW DO MORE JACK TRACKS, DISCO DUBS, VOCAL HOUSE TRACKS. BUT DON’T GET ME WRONG, WHEN THE LABELS ASKS ME TO PRODUCE A JUKE TRACK EP OR A JUKE REMIX BEST BELIEVE IT’S A BANGIN AS PROJECT WHEN IT’S COMPLETED!!! LOL

What do you think about the Chicago sound euphoria (both Juke/Footwork and Ghetto House appreciation) currently rampaging worldwide?

I DON’T REALLY CARE FOR THE NEW STYLE OF FOOTWORK, BUT I SUPPORT IT 100% BECAUSE IT’S FROM THE ERA I PLAYED A PART IN & A LOT OF THE DJ’S THAT CREATED THE SOUND ARE GOOD FRIENDS OF MINE. PLUS IT’S A MOVEMENT THAT STARTED FROM CHICAGO SO I’M ALL FOR IT. NOW DON’T GET ME WRONG I LIKE A LOT OF FOOTWORK TRACKS (more of the early style & some of the newer style). OF COURSE I LOVE JUKE & GHETTO HOUSE CAUSE THATS WHAT MAKES THE LADY SHAKE THERE ASSES, LMAO!!!!! BUT OVERALL I LOVE THE MOVEMENT OF ALL 3 & I FULLY SUPPORT THEM…

Do you play in Footwork battles too? Do you feel linked to that culture?

NAW I DON’T PLAY THE FOOTWORK BATTLES THAT’S NOT MY THANG, BUT I LIKE TO WATCH THEM CAUSE THEM CATS BE GETTING IT IN ON THE FLOOR, LMAO!!!

I FEEL LINKED TO THE CULTURE CAUSE LIKE I SAID EARLIER, I’M FROM THAT GENRE & ERA ALSO. I PRODUCE FOOTWORK TRACKS HERE & THERE. BUT U KNOW THAT’S MORE OF THE YOUNGER GUYS FIELD AS FAR AS THE DJ’S & PRODUCERS GO. I LIKE THE CULTURE & WANNA SEE THESE GUYS GET THERE BREAK ALSO IN THE GAME.

Do you dedicate exclusively to music? How do you make a living?

MUSIC IS MY BREAD & BUTTER, RATHER IT’S DJING OR PRODUCING. I DON’T THINK I’VE HAD A JOB WITHIN THE PAST 17 YEARS, HAHAHA LMMFAO!!!!! NAW BUT REAL TALK THIS IS MY LIVELY HOOD. I LOVE WHAT I DO SO I MAKE IT WORK TO THE FULLEST OF MY ABILITY TO PROVIDE FOR ME & MY FAMILY…

What could we listen in a DJ Lil’ Tal live act? What’s the track you never skip in your sessions?

OHHHH WOOOOOWWWW IT’S SO MANY CUTS… BUT I GUESS IT ALL DEPENDS ON THE STYLE OF MUSIC I’M PLAYING. SO LET ME GIVE U A RUN DOWN… LOL…

IF I’M PLAYING GHETTO / JUKE / BOOTY HOUSE… IT WILL BE MY LIL COUSIN’S DJ GANTMAN – JUKE DAT (juke)… DJ DEEON – LET ME BANG (booty house)… MY TRACK – TRAX 4 DA WOMEN (ghetto house).

MY JACK TRACK SELECTION WILL HAVE TO BE… JIMMY EDGAR – STRIKE & DEMUIR – LOS NUNS & CHOCOLATTES (j paul getto remix).

IN THE DISCO DUB CATEGORY I CHOOSE…  PAUL JOHNSON – 
GET GET DOWN (dance floor dub) & SWING KINGS – BOLD ASS BRASS (the unreleased paul johnson edit).

WHEN I’M PLAYING SOME VOCAL HOUSE… I GOTTA PLAY CE CE PENISTON SERCHIN’ OR MY BOO…

Which are your future plans? Any release on the way?

MY FUTURE PLANS IS TO KEEP BANGIN OUT HITS FOR AS LONG AS I CAN TO MAKING THE LADIES MOVE & THE GUYS JACK ON THEM BIG ASS BOOTY’S IN THE PARTIES. TRAVEL PLAYING AS MANY COUNTRIES THAT I CAN…

AS FAR AS NEW RELEASES… I HAVE MULTIPLE PROJECTS WITH MY GOOD FRIEND & MENTOR PAUL JOHNSON, UNDER THE ALIAS “THE DOOBIE BRUTHAS”, THE CHICAGO TRAXMEN PROJECTS. ALSO MY SOLO PROJECTS, WHICH WILL INCLUDE THE 20th YEAR ANNIVERSARY OF MY FIRST RELEASE TRAX 4 DA WOMEN, WITH AT LEAST 3 NEW REMIXES OF THE TRACK WHICH FEATURES GANTMAN ON THE VOCALS (which is on the original version).  SO LOOKOUT FOR NEW JOINTS ON DANCE MANIA RECORDS, GHETTO SUPREME TRAXX, ALSO A NEW LABEL ME & PAUL JOHNSON WILL BE LAUNCHING!!!!

David Torres

Traducción: Sara Ben Allal

DJ LIL TAL JUKE MIX tracklist


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